Recent Posts

mandag, januar 15, 2007

Motivasjonsboka dag 7 og 8 :)






God morgen!


Da er det mandag og ny uke og et hav av nye muligheter ligger foran oss. Jeg beklager virkelig at jeg ikke fikk lagt ut noen motivasjonstekst til dere igår....men dagen gikk rtt og slett litt fra meg......



Kjenner at det er litt motbakke nå. Men jeg VET jo at det bare er å jobbe videre, så kommer man seg framover.



Igår fant jeg et flott sitat av Hans børli, som jeg virkelig skal ta godt tak i og huske på hver gang målene virker fjerne, og veien dit ser endeløs ut. ;)




Det magigke ordet er:



JEG VIL!



Med dette Sesam-Sesam



kan du



lukke opp



de største berg.






Så er det dagen idag.


En deilig dag her på østlandet. Når man ser ut av vinduet skulle man tro det var slutten av mars, vår, grønt gress, fuglekvitter og frisk luft.


Fant nettopp ut at løkplantene i husveggen for lengst har stukket hodene opp av jorda, og funderer på om det ikke er på tide å våkne for våren. Jeg leser på nettavisa om den tragiske olje-katastrofen på vestlandet, som ødelegger så mye natur. Og jeg tenker:


La oss ta vare på øyeblikket. Ta vare på det vi har, alt det vakre rundt oss. La oss glede oss over de små tingene og over øyeblikket og dagen som er her idag.

Så dagens sitat er amerikansk. For meg, ukjent opphav:

To see the world


in a grain of sand,


and to see heaven


in a wild flower


hold infinity in the palm


of youyr hands


and eternity in an hour.




Ha en god dag!


:)

3 kommentarer:

Lene S sa...

Nydelige sider, virkelig nydelige!( ...noen sier at kunstnere jobber best i motbakke;o)) Takk for at du inspirerer! Håper du har det ok. Orker du å treffes i morgen?


Klem!

Nina`s Rosa verden sa...

Så nydelige ord Gudrun!!! Gleder meg til å fortsette med boka mi!!!
Håper det går bra med deg!!!
Klem.

Unknown sa...

Louis Vuitton replica Bags q83 l0f02r2h77 replica gucci bags p06 a3s23v0a69 Ysl replica handbags m04 b7a18w6m10